.:: دومـــان ::.
قاردا ، دوماندا باش اوجالدان ساوالانيم
بلاقا گؤره



فاطمه ابراهيمي
وبلاگي جهت ارائه به استاد نورپاش
-------------------------------------------
تمامي مطالب وبلاگ حالت Demo دارند و صرفاً جهت پر كردن محتواي وبلاگ از آنها استفاده شده است .

مدير وبلاگ : فاطمه ابراهيمي
یارپاق لار
سایغاج
  • بوتون گؤروش لر :
  • بو گونون گؤروشو :
  • دونه نین گؤروشو :
  • بو آیین گؤروشو :
  • ایندی بلاق دا :
  • باخیش لار :
  • یازی لار :
  • آخرین بازدید :
  • یئنیله مه چاغی :

خلاقيت اينترنت را به جايي رسانده است كه امروز مي بينيم و بخشي از زندگي روزمره ما شده است. در اين پست ۱۵ تا از خارق العاده ترين اولين هاي اينترنت معرفي مي شود. اما قبل از همه اينها بايد به ۱۰ مارس ۱۸۷۶ برگرديم، يعني جايي كه الكساندر گراهام بل اولين تماس تلفني را برقرار كرد و گفت: آقاي واتسون بيابيد اينجا، مي خواهم شما را ببينم.


اولين‌هاي اينترنت

1- اولين ايميل:
ري تاملينسون در سال ۱۹۷۱ اولين ايميل را ارسال كرد. همچنين او معروف است به اينكه براي اولين بار كاراكتر @ را به عنوان جدا كننده نام كاربر ايميلي از نام دستگاه كاربر در آدرسهاي الكترونيكي معرفي كرد. در اوايل دهه ۶۰ كاربران يك ابركامپيوتر مي توانستند پيامهاي محدودي بين يكديگر رد و بدل كنند اما تا سال ۱۹۷۱ ايميل به شكلي كه امروزه وجود دارد، يعني قابل انتشار در شبكه است، وجود نداشت. توجه كنيد كه در آن زمان اينترنت نيز به شكل امروزي وجود نداشت (و فقط شبكه آرپانت فعاليت ميكرد)



آرديني اوخو


بؤلوم : تكنولوژي، 
برچسب ها :

0       باخیش لار
۷ تير ۱۳۹۰
فاطمه ابراهيمي

چندي پيش يكي از كشورهاي كوچك همسايه، پنجمين كشور از نظر سرعت اينترنت در جهان شناخته شد [ گزارش موسسه آماكاي] . منظورم از “كشور كوچك همسايه” امارات است؛ با 83 هزار كيلومتر مربع مساحت و 5 ميليون نفر جمعيت. رتبه‌بندي‌هاي مربوط به اينترنت پر سرعت كه بين 185 كشور جهان صورت گرفت نشان مي‌دهد ايران رتبه اش 176 شده [Speedtest.net] .

هر چقدر هم كه انتظار داشته باشيم ايران با تاريخ و تمدن چند هزار ساله و عزم ملي كه در اختيار دارد از امارات كه فقط نيم قرن از عمرش مي‌گذرد، برتر باشد، اما بايد توجه داشته باشيم كه ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي در امارات و جمعيت و مساحت آن براي مقايسه با ايران تناسبي ندارد.

براي اينكه نسبت به وضعيت اينترنت كشور در مقايسه با كشورهاي همسايه آگاه شويم بايد همسايه‌اي را انتخاب كنيم كه از لحاظ جمعيتي، مساحتي و فرهنگي اگر در يك رده نباشيم اما نزديك به هم باشيم. با توجه به اين گزينه‌ها شايد تركيه بهترين گزينه باشد.



آرديني اوخو


بؤلوم : تكنولوژي، 
برچسب ها :

0       باخیش لار
۷ تير ۱۳۹۰
فاطمه ابراهيمي

كافي است يك بار كلمه هك را در مرورگر خود تايپ كنيد و منتظر نتيجه باشيد.

بعد از چند لحظه با حجم عظيمي‌ از لينك‌هايي روبه‌رو خواهيد شد كه در آن نام سايت‌هاي هك شده در كشور چه از خارج و چه از داخل ديده مي‌شود. آن طور كه شواهد و آمارها نشان مي‌دهند، ضريب ايمني سايت‌هاي ايراني در مقابل عمليات خرابكارانه بسيار پايين است و همين امر باعث شده است كه نام ايران در ميان 50 كشور برتر در زمينه هك سايت‌ها قرار بگيرد. همچنين پليس آگاهي ناجا، بخش جرائم رايانه‌اي نيز خبر از كشف حدود 67 مورد مشكوك جرم رايانه‌اي توسط گشت‌هاي اينترنتي در سال گذشته داده‌اند و اعلام كرده‌اند كه سهم دسترسي غيرمجاز به سيستم‌ها و داده‌هاي رايانه‌اي 30درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است. با توجه به اين شرايط و هشدارهايي كه كارشناسان بخش فناوري اطلاعات به مسوولان سازمان‌ها در خصوص چاره‌انديشي براي افزايش ايمني سايت‌هاي ايراني داده‌اند، اما تا كنون به جز چند طرح و پروژه نيمه‌كاره يا فراموش شده فعاليت زيادي در اين زمينه ديده نشده است.



آرديني اوخو


بؤلوم : تكنولوژي، 
برچسب ها :

0       باخیش لار
۷ تير ۱۳۹۰
فاطمه ابراهيمي


( کل صفحات : )    1